Společnost anyrent.one s.r.o., se sídlem Hládkov 920/12, Střešovice, 169 00 Praha 6, IČ: 08684936, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, v oddíle C, vložka 323215 (dále jen „Poskytovatel“) tímto zveřejňuje své obchodní podmínky (dále také jen „OP“), které se uplatní na zprostředkování nájemních smluv, jejichž předmětem je nájem sportovního vybavení, prostřednictvím platformy Anyrent dostupné na internetové adrese https://anyrent.cz/ (dále jen „Stránky“ a „Platforma Anyrent“). Poskytovatel prostřednictvím Platformy Anyrent zprostředkovává uzavření nájemní smlouvy mezi uživatelem platformy Anyrent (dále jen „Uživatel“ nebo „Nájemce“) a provozovatelem půjčovny sportovního vybavení (dále jen „Partner“). Prostřednictvím Platformy Anyrent mohou Partneři v rámci své podnikatelské činnosti nabízet svůj inventář k objednání, pronájmu a rezervaci Uživatelům a mohou s nimi prostřednictvím Stránek a Poskytovatele uzavírat nájemní smlouvy a případně také smlouvy o poskytnutí služeb s nájmem související (např. servis sportovního vybavení).
VÝKLAD NĚKTERÝCH POJMŮ 1.1. V těchto OP mají následující pojmy níže uvedený význam: 1.1.1. Objednávkou je potvrzená objednávka o nájmu Zboží uzavřená mezi prostřednictvím platformy Anyrent pro Partnera a koncového Uživatele v důsledku zprostředkovatelské činnosti Poskytovatele. (dále jen „Objednávka“). 1.1.2. Nájemní smlouvu uzavírá Partner s Nájemcem prostřednictvím Poskytovatele na Stránkách nebo přímo při vyzvednutí Zboží Nájemcem v provozovně Partnera (dále jen „Nájemní smlouva“). 1.1.3. Zbožím se rozumí movitá věc v dispozici Partnera, která má být předmětem nájmu (dále jen „Zboží“). Partner musí být oprávněným držitelem Zboží. 1.1.4. Pronajímatelem je Partner (dále jen „Pronajímatel“). 1.1.5. Servisem je služba související s nájmem Zboží poskytovaná Pronajímatelem na základě smlouvy o poskytnutí služby – servisu v důsledku zprostředkovatelské činnosti Poskytovatele (dále jen „Smlouva o poskytnutí Servisu“). Smlouvu o poskytnutí Servisu uzavírá Partner s Nájemcem prostřednictvím Poskytovatele na Stránkách nebo přímo při vyzvednutí Zboží Nájemcem v provozovně Partnera. Servis je poskytován vždy před převzetím Zboží Nájemcem do dočasného užívání. Jedná se např. o seřízení lyží či kola, pojištění či dopravu (dále jen „Servis“). Poskytuje-li Partner na Zboží rovněž Servis uvede tuto možnost u konkrétní položky Zboží v Admin rozhraní, kde rovněž zvolí cenu Servisu. Partner je oprávněn zahrnout cenu Servisu do nájemného. Uzavření Smlouvy o poskytnutí Servisu závisí na volbě Uživatele. 1.1.6. Zprostředkovávanou a zprostředkovanou smlouvou se rozumí Nájemní smlouva a Smlouva o poskytnutí Servisu uzavřená mezi Nájemcem a Partnerem prostřednictvím Platformy Anyrent nebo přímo mezi Partnerem a Nájemcem při vyzvednutí Zboží Nájemcem v provozovně Partnera (dále jen „Zprostředkovávaná smlouva“ nebo „Zprostředkovaná smlouva“). 1.1.7. Správu účtu Partnera provádí buď Poskytovatel. Partner za tímto účelem předá Poskytovateli databázi Zboží, a ceníky, které Poskytovatel zveřejní na Platformě Anyrent nebo sám partner prostřednictvím svého účtu v Administraci, kde může Zboží, ceníky a objednávky spravovat sám.. 1.1.8. Kaucí se rozumí vratné finanční prostředky složené Nájemcem nejpozději v den převzetí Zboží do nájmu zajišťující nároky Pronajímatele z uzavřené Nájemní smlouvy (dále jen „Kauce“). Vyžaduje-li Partner složení Kauce, uvede tuto povinnost u konkrétní položky Zboží při předání databáze Zboží Poskytovateli, rovněž uvede výši požadované Kauce. Kauci může Nájemce uhradit hotově či bezhotovostně, tedy kartou při převzetí Zboží od dopravce nebo v provozovně Poskytovatele či Pronajímatele, v závislosti na volbě způsobu dodání Zboží. 1.1.9. Doba nájmu je doba, po kterou je Nájemce oprávněn dočasně užívat Zboží (dále jen „Doba nájmu“).
ÚVODNÍ USTANOVENÍ 2.1. Poskytovatel umožňuje Partnerům, které akceptují tyto OP, prezentaci jejich Zboží na Platformě Anyrent. V případě zájmu Nájemce o nájem Zboží, zprostředkuje Poskytovatel Partnerovi uzavření Nájemní smlouvy. Nájemní smlouva je uzavírána elektronicky na Stránkách nebo písemně či elektronicky u Partnera při převzetí Zboží Nájemcem. Pokud Uživatel zvolí jako způsob dodání Zboží vyzvednutí Zboží u Partnera, je Nájemní smlouva uzavírána při převzetí Zboží u Partnera přímo mezi Nájemcem a Partnerem. Partner se zavazuje zaplatit Poskytovateli provizi za zprostředkování Nájemní smlouvy v souladu s těmito OP a Ceníkem. 2.2. Nabízí-li Partner v souvislosti s nájmem Zboží i další Servis Zboží a má-li Nájemce o Servis zájem, zprostředkuje Poskytovatel rovněž objednávku Smlouvy o poskytnutí Servisu. Smlouva o poskytnutí Servisu je uzavírána elektronicky na Stránkách nebo písemně či elektronicky v provozovně Partnera při převzetí Zboží Nájemcem. 2.3. Partner akceptuje tyto OP upravující: 2.3.1. vzájemná práva a povinnosti stran ve vztahu vyplývajícím ze zprostředkování Nájemní smlouvy a Smlouvy o poskytnutí Servisu, 2.3.2. vzájemná práva a povinnosti stran vyplývající ze zastoupení Partnera Poskytovatelem na základě plné moci obsažené v těchto OP, 2.3.3. vzájemná práva a povinnosti vyplývající z užívání Platformy Anyrent. 2.4. Využití Platformy Anyrent je zpoplatněno dle Ceníku, který je přílohou těchto OP. 2.5. Partner bere na vědomí, že Poskytovatel vykonává zprostředkovací činnost prostřednictvím Platformy Anyrent jak pro Partnera, tak pro Nájemce. 2.6. Právní vztahy mezi Poskytovatelem Partnerem se řídí zejména těmito OP a zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“).
UZAVŘENÍ SMLOUVY 3.1. Partner akceptací těchto OP uzavírá s Poskytovatelem smlouvu, na základě které, Poskytovatel Partnerovi poskytuje služby Platformy Anyrent a zprostředkovává uzavření Nájemních smluv ke Zboží, které Partner vloží do Platformy Anyrent, případně Smluv o poskytnutí Servisu, to vše za podmínek stanovených v OP (dále jen „Smlouva“). Partner současně uděluje Poskytovateli plnou moc na zprostředkování objednávek s Nájemci. 3.2. Má-li Partner zájem o zapojení do Platformy Anyrent, je povinen kontaktovat Poskytovatele prostřednictvím e-mailu a poskytnout mu vyžadované identifikační údaje Partnera. Partner odpovídá za to, že jsou veškeré uvedené údaje úplné, správné a aktuální. Poskytovatel je oprávněn, nikoli však povinen, správnost těchto údajů ověřovat (zejména např. kontaktováním statutárního orgánu). Pokud Poskytovatel souhlasí se zapojením Partnera do Platformy Anyrent, poskytne Partnerovi přístup k těmto OP a případně dalším dokumentům, se kterými je Partner povinen se důkladně seznámit před odsouhlasením OP a uzavřením Smlouvy. Partner odpovídá za to, že údaje poskytnuté Poskytovateli jsou správné, úplné a aktuální a nese veškerá rizika spojená s tím, jaké údaje poskytuje. Poskytovatel nenese odpovědnost za případnou škodu či újmu způsobenou nesprávností, neaktuálností či neúplností poskytnutých údajů. Poskytnutím identifikačních údajů a odsouhlasením OP je uzavřena Smlouva. 3.3. Partner odpovídá za to, že OP odsouhlasí osoba oprávněná právně jednat za Partnera. Poskytovatel je v dobré víře, že k uzavření Smlouvy došlo osobou oprávněnou za Partnera právně jednat. Pokud za Partnera uzavřela Smlouvu osoba, která není za Partnera oprávněna právně jednat, nahradí tato osoba Poskytovateli veškerou takto vzniklou škodu. 3.4. Poskytovatel potvrdí Partnerovi prostřednictvím informativní e-mailové zprávy zaslané na kontaktní e-mailovou adresu Partnera uzavření Smlouvy. Na uzavření Smlouvy toto potvrzení nemá vliv. 3.5. Poskytovatel neodpovídá za to, že Partner neobdržel příslušnou elektronickou komunikaci (včetně komunikace dle bodu 3.4. OP). 3.6. Zjevné chyby a nepřesnosti ve Smlouvě včetně překlepů nejsou závazné.
PRÁVA A POVINNOSTI PARTNERA
4.1. Partner se zavazuje poskytnout Poskytovateli fee a provizi za zprostředkování v souladu s článkem 7. OP.
4.2. Partner je povinen plnit své závazky vůči Nájemci vyplývající jí ze Zprostředkovaných smluv řádně a včas.
4.3. Před akceptací OP je Partner povinen se seznámit se zněním obchodních podmínek určených pro Nájemce, tyto obchodní podmínky respektovat a postupovat v souladu s nimi.
4.4. Partner je povinen poskytnout Poskytovateli veškerou jím vyžadovanou součinnost za účelem zapojení Partnera do Platformy Anyrent.
4.5. Výši nájemného, cenu Servisu a výši Kauce stanovuje Partner. Partner je oprávněn určit, že Kauce není vyžadována. Partner stanoví, zda ke konkrétní položce Zboží nabízí Servis či nikoliv.
4.6. Pokud Nájemce zvolil jako způsob dodání a vrácení Zboží osobní vyzvednutí a vrácení u Partnera, Partner zajistí předání Zboží Nájemci a jeho převzetí od Nájemce. Je-li to obvyklé, pak Partner při předání Zboží Nájemci předvede, že je Zboží funkční a seznámí jej s pravidly pro zacházení se Zbožím, jinak mu je předá v písemné formě.
4.7. Pokud si Nájemce objednal rovněž Servis Zboží, je Partner povinen mu Servis Zboží poskytnout. Partner nese odpovědnost za vadně provedený Servis.
4.8. Partner je povinen uvést při uzavírání Smlouvy svoji kontaktní osobu. Dojde-li na straně Partnera ke změně kontaktní osoby nebo jejích kontaktních údajů, je povinna tyto údaje bez zbytečného odkladu sdělit Poskytovateli. Partner nese veškerou odpovědnost za aktuálnost kontaktních údajů Partnera.
4.9. Právní nároky Partnera vůči Nájemci vyplývající ze Zprostředkovaných objednávek uplatňuje Partner samostatně, nestanoví-li tyto OP, obchodní podmínky pro Nájemce nebo dohoda smluvních stran jinak. Právní nároky z Nájemní smlouvy Partner vymáhá (zejména soudní cestou) vůči Nájemci samostatně. To platí i v případech, kdy tyto nároky byly uplatněny vůči Poskytovateli.
4.10. Po uzavření Smlouvy je Partner zejména oprávněn nasdílet svoji databázi Zboží nebo její část Poskytovateli k zajištění prezentace na Platformě Anyrent a umožnit tak Nájemcům s ní uzavírat Nájemní smlouvy.
4.11. Podpisem těchto OP se Poskytovatel zavazuje zřídit v Administračním rozhraní Partnerovi profil s možností vlastního přístupu pro správu Databáze zboží a Objednávek. Databázi zboží je možné naplnit buď manuálně, jednorázovým importem nebo napojením na databázi Partnera přes API, což je služba nad rámec Ceníku s individuálním naceněním. Poskytovatel zveřejňuje na Platformě Anyrent pouze informace zadané jednotlivými Partnery, Partner proto nese odpovědnost za to, že všechny informace o Zboží jsou přesné, správné a úplné.
4.12. Partner je oprávněn si od Poskytovatele vyžádat veškeré Zprostředkované objednávky, které byly jejím jménem poskytnuty prostřednictvím Poskytovatele.
4.13. Partner není oprávněn uplatňovat vůči Poskytovateli náhradu škody z titulu poskytování shodné služby a zprostředkovatelské činnosti dalším Partnerům ani z titulu uzavírání Objednávek.
PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE 5.1. Poskytovatel je povinen zprostředkovávat Nájemní smlouvy a Smlouvy o poskytnutí Servisu prostřednictvím Platformy Anyrent v souladu s těmito OP. Poskytovatel je povinen postupovat rovněž v souladu s obchodními podmínkami pro Nájemce. 5.2. Poskytovatel umožní Partnerovi zapojit se do Platformy Anyrent tak, že jí umožní nasdílet databázi Zboží Partnera nebo její část do Platformy Anyrent. 5.3. Poskytovatel je povinen veškeré Zprostředkované objednávky, které uzavřel v zastoupení Partnera pravidelně umisťovat do Admin rozhraní Partnera a tímto způsobem je Partnerovi zpřístupňovat. 5.4. Pokud Nájemce uplatní svůj právní nárok vyplývající mu ze Zprostředkované objednávky vůči Poskytovateli, je Poskytovatel povinen o uplatnění nároku a jeho obsahu bez zbytečného odkladu informovat Partnera. Poskytovatel bude Partnera informovat prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu kontaktní osoby Partnera. 5.5. Poskytovatel bude Partnera prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu kontaktní osoby Partnera informovat o každé změně obchodních podmínek pro Nájemce. 5.6. Poskytovatel je povinen poskytnout Partnerovi přiměřenou součinnost při vymáhání jejích právních nároků vůči Nájemcům. 5.7. Poskytovatel nenese odpovědnost za nedostupnost Platformy Anyrent a není tedy povinen k náhradě škody a újmy způsobené jejich nedostupností. 5.8. Poskytovatel není povinen prověřovat osobu Nájemce z hlediska schopnosti Nájemce uhradit nájemné a splnit další závazky vyplývající mu ze Zprostředkované smlouvy. Ustanovení § 2452 OZ se tedy na smluvní vztah založený těmito OP neaplikuje. 5.9. Poskytovatel neodpovídá za škodu, újmu či ztrátu, která Partnerovi vznikne v důsledku jednání či opomenutí Nájemce nebo třetích osob. Poskytovatel neodpovídá ani za škodu, újmu či ztrátu, která Partnerovi vznikne v důsledku jednání či opomenutí Partnera, které bylo učiněno v rozporu se Smlouvou.
PLNÁ MOC Partner akceptací OP uděluje Poskytovateli plnou moc a pověřuje jej, aby za Partnera: (i) uzavíral s Nájemci Objednávky prostřednictvím Stránek (ii) uzavíral s Nájemci Objednávky o poskytnutí Servisu prostřednictvím Stránek (iii) v závislosti na způsobu platby zvolené Nájemcem přijímal platby od Nájemců náležející Partnerovi (iv) v závislosti na způsobu dodání/vrácení Zboží zvolené Nájemcem předával/přebíral od Nájemce Zboží (v) vyřizoval právní nároky Nájemců vyplývající ze Zprostředkovaných smluv v případech, kdy tak stanoví tyto OP, dohoda stran nebo obchodní podmínky pro Nájemce (vi) uplatňoval právní nároky Partnera vyplývající ze Zprostředkovaných objednávek v případech, kdy tak stanoví tyto OP, dohoda stran nebo obchodní podmínky pro Nájemce (vii) komunikoval s Nájemci v případech, kdy se Nájemci obrátí přímo na Poskytovatele a v případech, kdy to vyplývá z dohody smluvních stran, těchto OP nebo obchodních podmínek pro Nájemce. Plná moc je udělena na dobu účinnosti Smlouvy. Dojde-li k odvolání plné moci ze strany Partnera, považuje se odvolání plné moci za ukončení Smlouvy dle bodu 9.1. OP.
PROVIZE ZA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ, DALŠÍ PLATBY, PLATEBNÍ PODMÍNKY 7.1. Partner je povinen zaplatit Poskytovateli provizi za zprostředkování Nájemní smlouvy a Smlouvy o poskytnutí Servisu (dále jen „Provize“). 7.2. Provize se řídí Ceníkem, který je přílohou těchto OP. Nárok na Provizi vzniká Poskytovateli i tehdy, pokud je Nájemce v prodlení s vrácením Zboží Pronajímateli. 7.3. Dojde-li k zániku Zprostředkované objednávky, při kterém vzniká Pronajímateli nárok na úhradu části nájemného, pak Provize počítá z nájemného, na které vznikl Pronajímateli nárok a z ceny provedeného Servisu. Nárok na Provizi vzniká Poskytovateli okamžikem, kdy Pronajímateli vznikl nárok na část nájemného. 7.4. Do 5. dne každého kalendářního měsíce bude stanovena celková výše Provize náležející Poskytovateli za uplynulý kalendářní měsíc. Do celkové výše Provize se započítávají Provize ze všech Zprostředkovaných smluv, u kterých v předchozím kalendářním měsíci vznikl Poskytovateli nárok na Provizi. 7.5. Právo Nájemce na slevu na nájemném nebo jeho prominutí, které vzniklo z důvodů na straně Partnera, nemá vliv na nárok Poskytovatele na Provizi v plné výši. 7.6. Provize v plné výši náleží Poskytovateli i tehdy, nedojde-li ke splnění Zprostředkované objednávky z důvodů na straně Partnera. 7.7. K celkové výši Provize bude přičteno DPH v zákonem stanovené výši. 7.8. Nájemce je povinen hradit následující: 7.8.1. Nájemné 7.8.2. Cenu Servisu, je-li Servis předmětem smlouvy a není-li jeho cena zahrnuta v Nájemném 7.8.3. Cenu dopravy, zvolil-li Nájemce jako způsob dodání/vrácení Zboží dopravu 7.8.4. Poplatky spojené se zvoleným způsobem platby, jsou-li takové poplatky se zvoleným způsobem platby spojeny 7.8.5. Kauci, je-li vyžadována Pronajímatelem. Nájemné i cena Servisu náleží Partnerovi. Poplatky za zvolený způsob platby náleží tomu, u koho je platba realizována. Smluvní pokuta za prodlení Nájemce s vrácením Zboží náleží Pronajímateli. Kauce je skládána vždy ve prospěch Pronajímatele a pouze Pronajímatel určuje, jak bude s Kaucí naloženo. Pokud Nájemce zvolí jako způsob platby platbu v hotovosti nebo platební kartou při převzetí Zboží v provozovně Partnera, nájemné, cena Servisu, cena dopravy, poplatky za zvolený způsob platby a Kauce jsou hrazeny na účet Partnera (přičemž platí, že Kauce může být hrazena pouze bezhotovostně). Při ostatních způsobech platby jsou tyto platby hrazeny na účet Poskytovatele. Přijímá-li Poskytovatel Kauci, je Kauce skládána na samostatný účet Poskytovatele. 7.9. Vznikne-li Nájemci právo na vrácení jím poskytnutých finančních prostředků nebo jejich části, vrací finanční prostředky Nájemci ta strana, která tyto prostředky přijala na svůj účet. Finanční prostředky jsou vraceny vždy stejným způsobem, jakým byly přijaty, není-li s Nájemcem dohodnuto jinak. Strana, která finanční prostředky přijala na svůj účet odpovídá za to, že finanční prostředky budou vráceny Nájemci řádně a včas dle obchodních podmínek pro Nájemce. 7.10. Pokud přijal Kauci na svůj účet Poskytovatel, vypořádává Kauci vůči Nájemci Poskytovatel dle pokynů Partnera, tedy Partner určuje výši svého nároku, který započítává oproti Kauci a konečnou výši Kauce, která má být Nájemci vrácena. Partner odpovídá za to, že pokyny k vypořádání Kauce poskytne včas tak, aby Poskytovatel vrátil Kauci Nájemci řádně a včas dle obchodních podmínek pro Nájemce. Totéž platí v případech, kdy jsou nároky Partnera započítávány oproti nároku Nájemce na vrácení nájemného a nájemné přijal Poskytovatel. 7.11. Současně se stanovením celkové výše Provize dle bodu 7.4. OP si strany vypořádají vzájemně přijatá plnění dle bodu 7.8. OP prostřednictvím započtení přijatých plateb. Tyto platby mohou být započteny i proti celkové výši Provize. 7.12. Poskytovatel vystaví fakturu – daňový doklad na částku odpovídající celkové výši Provize nejpozději do 15 dnů od skončení kalendářního měsíce, za který mu Provize náleží. 7.13. Každá smluvní strana vystaví fakturu – daňový doklad na částku, která jí náleží z vypořádání plateb přijatých druhou smluvní stranou dle bodu 7.8. OP do 15 dnů od skončení kalendářního měsíce, za který je vypořádání realizováno. 7.14. Všechny faktury jsou splatné do 15 dnů od jejich vystavení. 7.15. Faktury budou obsahovat veškeré náležitosti předepsané platnými právními předpisy. 7.16. Všechny platby jsou považovány za uhrazené okamžikem jejich připsání na účet příslušné smluvní strany. 7.17. Smluvní strany souhlasí s tím, že jim daňové doklady (faktury) budou zasílány v elektronické podobě na e-mailové adresy kontaktních osob obou smluvních stran.
PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ 8.1. Práva duševního vlastnictví (včetně autorských práv) k Platformě Anyrent, včetně software používaného v rámci Platformy Anyrent náležejí Poskytovateli. 8.2. Zakazuje se užívat, kopírovat, monitorovat, zobrazovat a stahovat obsah Platformy Anyrent za účelem jeho komerčního či konkurenčního využití. 8.3. Poskytovatel nemá žádná práva k databázím Partnera, které Partner poskytne Poskytovateli za účelem zveřejnění na Platformě Anyrent. 8.4. Partner smí užít ochranné známky, obchodní jména a loga Poskytovatele pouze s jeho výslovným písemným souhlasem a pouze pro účely plnění Smlouvy. Užíváním ochranných známek, obchodních jmen a log Poskytovatele v rámci plnění Smlouvy nevznikají Partnerovi žádná práva k takovým ochranným známkám, obchodním jménům, logům ani k jinému průmyslovému vlastnictví Poskytovatele. 8.5. Poskytovatel smí užít ochranné známky, obchodní jména a loga Partnera, které mu Partner poskytl pro účely plnění Smlouvy, zejména je Poskytovatel oprávněn tyto zveřejnit na Platformě Anyrent. Užíváním ochranných známek, obchodních jmen a log Partnera v rámci plnění Smlouvy nevznikají Poskytovateli žádná práva k takovým ochranným známkám, obchodním jménům, logům ani k jinému průmyslovému vlastnictví Partnera. 8.6. Pokud Partner poskytne Poskytovateli ochranné známky, obchodní jména a loga, k nimž vykonávají práva duševního vlastnictví třetí strany, Poskytovatel nenese odpovědnost za užití ochranných známek, obchodních jmen a log třetích stran. Partner odpovídá za to, že je oprávněna ochranné známky, obchodní jména a loga třetích stran užít prostřednictvím Platformy Anyrent.
UKONČENÍ SMLOUVY 9.1. Partner má právo Smlouvu kdykoli vypovědět i bez udání důvodu. Výpovědní doba činí 30 dní a běží od data odeslání výpovědi Poskytovateli. Výpověď bude doručena elektronicky, prostřednictvím e-mailu, zaslaném na e-mailovou adresu: info@anyrent.cz 9.2. Poskytovatel je oprávněn Smlouvu kdykoli vypovědět i bez udání důvodu. Výpovědní doba činí 14 dní a běží od data odeslání výpovědi Partnerovi. Výpověď bude doručena elektronicky, prostřednictvím e-mailu, zaslaném na e-mailovou adresu kontaktní osoby Partnera. 9.3. Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět s okamžitou účinností v následujících případech: 9.3.1. Partner porušil OP a nesjednal ani po předchozí výzvě Poskytovatele nápravu do 3 pracovních dnů 9.3.2. Partner svým jednáním poškozuje dobré jméno a pověst Poskytovatele 9.3.3. Partner má vůči Poskytovateli dluh více než 30 dnů po splatnosti 9.3.4. Partner se stane nespolehlivým plátcem daně ve smyslu § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů 9.3.5. Partner vstoupil do likvidace 9.3.6. Proti Partnerovi bylo zahájeno insolvenční řízení, jehož předmětem je úpadek nebo hrozící úpadek Partnera. Výpověď bude doručena elektronicky, prostřednictvím e-mailu, zaslaném na e-mailovou adresu kontaktní osoby Partnera. 9.4. Po uplynutí výpovědní doby přestane být Zboží Partnera zobrazováno na Platformě Anyrent a Poskytovatel nebude zprostředkovávat a uzavírat žádné další smlouvy ve prospěch Partnera. Smlouva pozbývá účinnosti okamžikem splnění všech již Zprostředkovaných smluv (nebo jejich zánikem jiným způsobem než splněním) a vypořádáním všech vzájemně přijatých plnění (včetně plnění ze smluv realizovaných až po uplynutí výpovědní doby), včetně splnění závazku Partnera uhradit Poskytovateli Provizi ze všech Zprostředkovaných smluv v souladu s těmito OP. 9.5. Pokud Poskytovatel přestane poskytovat služby prostřednictvím Platformy Anyrent, Smlouva automaticky zaniká. Ustanovení bodu 9.4 OP se použije přiměřeně.
OSOBNÍ ÚDAJE 10.1. Partner a Poskytovatel jsou při zpracování osobních údajů Nájemců v postavení samostatných správců a každý z nich se zavazuje plnit své povinnosti vyplývající z tohoto postavení samostatně (dále jen „Správce“ nebo společně „Správci“). 10.2. Při plnění Objednávky dochází k předávání osobních údajů Nájemců mezi Správci. Poskytovatel předává Partnerovi Zprostředkované objednávky a osobní údaje Nájemců v nich obsažené. 10.3. Každý Správce je povinen osobní údaje zpracovávat v souladu s nařízením č. 2016/679 Evropského parlamentu a Rady EU o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (dále jen „Zákon“). 10.4. Každý Správce je povinen plnit informační povinnost vůči subjektům osobních údajů (Nájemcům) samostatně prostřednictvím svých internetových stránek. 10.5. Každý Správce je odpovědný za zákonnost zpracování ve smyslu čl. 6 odst. 1 Nařízení a za dodržování práv subjektů údajů ve smyslu čl. 12 až 22 Nařízení. Správci se zavazují si při plnění požadavků a výkonu práv subjektů údajů podle Nařízení poskytnout potřebnou součinnost. Jakékoliv požadavky subjektů údajů týkající se výkonu jejich práv podle Nařízení doručené jednomu Správci, avšak dotýkající se i druhého Správce, se příslušný Správce zavazuje předat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů od doručení, příslušnému Správci společně s podklady týkající se vyřízení takových požadavků, jež bude mít Správce k dispozici. 10.6. Každý Správce s přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování osobních údajů i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob je povinen provést vhodná technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, dle povahy včetně 10.6.1. pseudonymizace a šifrování osobních údajů 10.6.2. schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování osobních údajů 10.6.3. schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických či technických incidentů 10.6.4. procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování osobních údajů. 10.7. Každý Správce je povinen zohlednit rizika, která představuje zpracování osobních údajů, zejména náhodné nebo protiprávní zničení, ztráta, pozměňování, kopírování, krádež, neoprávněné zpřístupnění předávaných, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů, nebo neoprávněný přístup k nim. 10.8. Každý Správce bude zachovávat mlčenlivost o zpracovávaných osobních údajích. Správce zajistí, aby tuto povinnost dodržovaly i veškeré osoby, které pro něj budou osobní údaje zpracovávat. 10.9. Správci se zavazují si poskytnout v potřebném rozsahu a bez zbytečného odkladu spolupráci při poskytnutí součinnosti dozorovému úřadu. Správci se zavazují se vzájemně informovat o zahájení a výsledcích jakékoliv kontroly dozorového úřadu u Správce, která by se mohla dotýkat zpracování prováděného v rámci jejich smluvního vztahu. 10.10. Jakékoliv podezření ohledně porušení zabezpečení osobních údajů v rámci jejich smluvního vztahu si budu Správci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 hodin od zjištění, hlásit. 10.11. Poskytovatel bude v rámci plnění Smlouvy zpracovávat osobní údaje kontaktních osob Partnera. Ohledně osobních údajů kontaktních osob Partnera jsou Partner a Poskytovatel v postavení samostatných správců a každý správce plní své povinnosti vyplývající z tohoto postavení samostatně. 10.12. Poskytovatel zpracovává osobní údaje kontaktních osob Partnera (jméno, příjmení a kontaktní údaje sdělené Poskytovateli) výhradně za účelem plnění Smlouvy a pouze po dobu, po kterou jsou tyto údaje nahlášeny Poskytovateli jako aktuální, nejdéle po dobu trvání Smlouvy. Právním základem zpracování osobních údajů je oprávněný zájem Správce. Kontaktní osoby jsou oprávněny vůči Poskytovateli uplatnit všechna práva subjektů údajů ve smyslu čl. 12 až 22 Nařízení. 10.13. Partner se akceptací těchto OP zavazuje splnit za Poskytovatele informační povinnost dle čl. 13 a 14 Nařízení a informovat své kontaktní osoby o tom, že Poskytovatel zpracovává jejich osobní údaje a o rozsahu tohoto zpracování, který je uveden v bodě 10.14. OP. Neposkytne-li Partner svým kontaktním osobám tyto informace, odpovídá Poskytovateli v plné výši za škodu a újmu neposkytnutím informací způsobenou. 10.14. Partner akceptací OP uděluje Poskytovateli ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti souhlas se zasíláním obchodních sdělení s informacemi o službách Poskytovatele, a to na Partnerem poskytnuté e-mailové adresy.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 11.1. Pokud vztah založený OP obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že se jejich smluvní vztah řídí českým právem. K řešení sporů vzniklých z těchto OP jsou příslušné obecné soudy České republiky. 11.2. Je-li některé ustanovení OP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. 11.3. Poskytovatel a Partner si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení těchto OP byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi nimi či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu OP. Poskytovatel a Partner si nejsou vědomi žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe. 11.4. Ustanovení § 557, § 1740 odst. 3, § 1793, § 1796, § 1799, § 1800, § 1805 odst. 2 OZ se nepoužije. 11.5. Tyto OP jsou pro Partnera závazné ve znění uvedeném na Stránkách ke dni uzavření Smlouvy. 11.6. Poskytovatel je oprávněn tyto OP dle svého uvážení jednostranně měnit. Poskytovatel se zavazuje na změny OP Partnera s předstihem upozornit prostřednictvím e-mailu odeslaného na adresu kontaktní osoby Partnera. Partner je oprávněn změny OP odmítnout a z tohoto důvodu Smlouvu vypovědět zasláním výpovědi e-mailem na adresu info@anyrent.cz. Výpověď je v tomto případě účinná ke dni účinnosti nového znění OP. Pokud Partner Smlouvu z důvodu změny OP nevypoví tak, aby výpověď byla doručena Poskytovateli ke dni změny OP, má se za to, že Partner se změnou OP souhlasí. Ustanovení bodu 9.4 OP se v případě výpovědi Smlouvy použije přiměřeně. 11.7. Poskytovatel je oprávněn dle svého uvážení jednostranně měnit obchodní podmínky pro Nájemce. Vzhledem k tomu, že Partner je dle bodu 4.3. OP povinen řídit se i zněním obchodních podmínek pro Nájemce, je Poskytovatel povinen Partnera na změny obchodních podmínek pro Nájemce Partnera s předstihem upozornit prostřednictvím e-mailu zaslaného na e-mailovou adresu kontaktní osoby Partnera. Partner je oprávněn změny obchodních podmínek pro Nájemce odmítnout a z tohoto důvodu Smlouvu vypovědět zasláním výpovědi e-mailem na adresu info@anyrent.cz. Výpověď je v tomto případě účinná ke dni účinnosti nového znění obchodních podmínek pro Nájemce. Pokud Partner Smlouvu z důvodu jejich změny nevypoví tak, aby výpověď byla doručena Poskytovateli ke dni změny obchodních podmínek pro Nájemce, má se za to, že Partner se změnou obchodních podmínek pro Nájemce souhlasí. Ustanovení bodu 9.4 OP se v případě výpovědi Smlouvy použije přiměřeně.
Toto znění OP je platné a účinné od 1.1. 2025.